Tuesday, 3 January 2012

~@tolong ingatkan aku#@

Pedihnya kata-kata seseorang kadang-kadang membuat hati terluka. Percakapan yang tidak elok di dengar kadang-kadang membuat seseorang ketawa dalam tangisan, senyum dalam kesedihan, ceria dalam kepahitan mahupun bermesra dalam kekecewaan.

Tidak salah untuk menugur, tidak salah untuk menyuarakan pendapat malah tidak salah untuk memberikan kritikan & komen, tapi biar lah kena pada caranya. Kadang-kadang bukan dendam di hati, tapi kata-kata yang dihamparkan umpama halilintar yang menusuk di kalbu.
Kalau lah semua orang berpegang pada prinsip " tidak ada manusia yang sempurna" alangkah indahnya kita hidup. Konsepnya mudah sahaja, yang betul itu benar, yang salah itu tetap salah, terimalah kesalahan kita dengan hati yang terbuka.
Mengakui kesalahan adalah sesuatu yang sukar diterima oleh mana-mana pihak. Tidak kira la apapun latar belakang kita, apapun pangkat kita, apapun darjat kita. Sekalipun kita tidak mahu mengakui, diam adalah cara terbaik untuk kita mengakuinya. "Belajar dari kesilapan" ada benarnya bukan?
terimalah kemaafan dengan hati yang terbuka.. no body is perfect in this world

No comments:

Post a Comment