Saturday, 19 January 2013

##~ohh hatii~##

Jejari ini begitu pantas menari di dada kekunci. Setia menguntai bicara, menyulam kata agar terubat keresahan yang mencengkam hati

.Sujudku kini makin berlagu tangisan..diri ini dihimpit
 kesepian..walau masih ada teman yang sudi menemani, semua itu tak mampu meruntun kehendak hati..

Tuhan, aku tahu aku hamba kerdilMu yg cukup lemah..aku tahu, aku juga hamba yang dipilih olehMu tuk lalui ujian ini..Berikan aku secebis kekuatan, pasakkan utuh imanku, agar aku mampu terus berdiri, melangkah teguh dalam landasan yang Kau aturkan ini..kuatkan aku agar aku mampu berhenti merintih, berhenti meratap dalam tangisan yang tidak berkesudahan..aku bimbang, rintihan itu bakal menggoyahkan imanku, ratapan itu bakal menjauhkan aku dari pandanganMu..

Ya Rabbul Izzati..

Tiada siapa yang mampu memahami kemelut jiwaku..tiada siapa yang paling memahami gelora rasa yang menyiat dadaku ini melainkanMu..aku mohon Ya Tuhan..kurniakan kecintaan yang tinggi dalam hatiku berlandaskan agamaMu ini..tuntunlah hatiku agar aku tidak mudah goyah biar setinggi mana ombak melanda, biar seganas mana badai masalah menghempas hidupku..tanamkanlah sauh ketetapan imanku, agar kapal iman ini tidak berganjak haluan..biarkanlah badai dan ombak itu pergi begitu sahaja tanpa sedikit mencalarkan jasad kapal kehidupanku..


Tuhan,
Andai semua ini takdir yang Kau tentukan untukku..aku redha menerimanya sebagai sebaik-baik ketentuan untukku..aku mohon, terangi hatiku yang sirna ini dengan kasih sayangMu yang tidak pernah kunjung malap..Ya Allah, kuatkanlah ikatan kasih sayang dalam hati insan yang aku cintai..kurniakan kesejahteraan untuk insan-insan kesayanganku.
.

Saat dirundung kesulitan,,kebuntuan,,aku lebih suka pergi melihat kejadian alam.pantai,tasik,air tejun..,,menjadikan jiwa ini lebih tenang, menjadikan diri ini lebih dekat dgn Tuhan,,, Membuat kn aku sedar,,Allah x pernah meninggalkn diri ini..innallah maie... :(

No comments:

Post a Comment